Zbyňousovy stránky
Home > Botanika > Rostliny 2010 > Austrálie - Sydney

Austrálie - Sydney

Toto záři se mi podařilo dostat na konferenci do Sydney v jihovýchodní Austrálii. Konference probíhala povětšinou v dopoledních hodinách, takže odpoledne byl čas na prozkoumávání krás tohoto města a okolí. I když na jižní polokouli končila zima, určitě to stálo zato. Během 6 dnů jsem se snažil poznat tto krajinu co čas dovolil, i když jsem poznal jen zlomek toho, co Austrálie nabízí.

Den 1 - Dubai , Bankok a Harbour

Letěli jsme z Prahy s mezipřistáním v Dubai a Bankoku, kde mě překvapily všudypřítomné orchideje na místním letišti. Po krátké siestě jsme stihli noční pohled na přístav a Operu.

Zde se můžete podívat na všechny fotky ve Fotogalerii.

Den 2 - Royal Botanic Garden

Odpoledne druhého dne jsme se vydali do Royal Botanic Garden (Královská botanická zahrada), kde mě zaujaly mimo věrné kopie deštného pralesa mnoho druhů ptáků, především papoušků.

Den 3 - Wildpark, Sydney Aquarium a Australian National Maritime Museum

Třetí den jsme se vypravili na Wildpark, který přibližoval australskou přírodu. Člověk si zde mohl prohlédnou nejjedovatější hady a pavouky na světě, největší aligátory, klokany, koaly a asi 200 druhů živočichů, které můžete vidět v Austrálii.

Hned vedle se nachází Sydney Aquarium, kde je bezpočet akvárií s podivuhodným podmořským. Zaujaly mě třímetroví žraloci, dvoumetroví rejnoci a nádherné karety. Doporučuji k prohlédnutí, je to nezapomenutelný zážitek.

Naproti akvária se nachází Australian National Maritime Museum - muzeum námořní techniky. Po nás suchozemsce je určitě zajímavé prohlédnout si diesel-elektrickou ponorku z padesátých let nebo nedávno vyřazený torpédoborec.

Zde se můžete podívat na všechny fotky ve Fotogalerii.

Den 4 - Sydney Tower a Opera

Tento den jsem se byl podívat na nejvyšší bod v Sydney - na Sydney Tower a poté k nejznámějšímu monumentu - k Opeře.

Den 5 - Taronga Zoo

Tento den jsem se byl podívat trajektem na klasické zoo - Taronga Zoo na protějším břehu od Opery. Je umístěná na kopci a můžete se na ní podívat i z lanovky, která vede nad ní. Je docela pěkně situovaná, místní tvory jako ptakopysky nebo tasmánské čerty zde můžete vidět na každém kroku. Samozřejmě klokany a koaly. Docela zajímavé jsou ukázky dovedností lachtanů, dravců a pavouků.

Zde se můžete podívat na všechny fotky ve Fotogalerii.

Den 6 - Blue Mountains

Tento den jsem měl volno, proto jsem se vydal někde mimo Sydney do té pravé buše. Vydal jsem se na výlet do Modrých Hor - Blue Mountains, které jsou pojmenovány podlé namodralého oparu éterických olejů blahovičníku a které leží asi 80 km západně od Sydney.

Cestou jsem se zastavil pozorovat divoké klokany, které jsem zahlédl, avšak klokani se zde vyskytují na jediném místě široko daleko, takže zde bylo více turistů než klokanů.

Blue Mountains mě značně uchvátily. Byly tu tisícimetrová údolí a vodopády, deštný prales, ve kterém bylo o 15 stupňů méně než mimo něj a dokonce jsem zde našel i orchidej Bunochilus chocolatinus, místním známou jako Chocolate-Lip Leafy Greenhood orchid.